Az indulás

Egy történetet hoztam neked, ha úgy érzed, hogy

  • nem vagy a megfelelő munkahelyen,
  • nem elégít ki a munkakör,
  • olyan élethelyzetben vagy, amikor van egy kis időd átgondolni, merre tovább
  • változtak az életkörülményeid és ehhez már nem megfelelő a jelenlegi munkahelyed
  • változtatni szeretnél, de még nem tudod, pontosan mit, csak érzed belül, hogy valami nem stimmel.

Azért szeretném megosztani veletek egy két gyermekes édesanya vállalkozóvá válásának sztoriját, mert ebből lendületet és erőt meríthettek, ha azon gondolkoztok, hogy váltani szeretnétek. Nem a coaching kapcsán ismertem meg Évát, de a vele való beszélgetés során kibontakozott előttem az a folyamat, amit ő önmaga végigjárt és sikeres vállalkozást épített.

Segítséget szeretnék adni az Útkeresőknek és a Szintlépőknek és a coaching módszerével mutatom be az ő „útját” egy sikeres vállalkozás elindításához és menedzseléséhez. Az esettanulmányon keresztül szeretném nektek megmutatni, hogy én, mint coach hogyan tudom támogatni a változást az életetekben. Ez azt jelenti, hogy strukturáltan megyünk végig a folyamaton, a vállalkozás alakulásának szakaszait mutatom be és felteszek segítő kérdéseket, amelyek mentén ez végigkísérhető. Emellett azt gondolom, hogy ha mélyebben beleláthattok abba, hogyan indult és vált sikeresé egy vállalkozás, az sokakat inspirálhat arra, hogy kezdjék el megvalósítani az ötletüket.

Éva hozta létre a @MYBABYHUG márkát, amely nemcsak egy babahordozó – hanem egy stílusos eszköz, amely szabadságot ad a szülőknek.

KIINDULÁSI PONT – Az üzleti ötlet születése

Milyen élethelyzetben vagy most? Miben más ez, mint a korábbi? Ha a munkahelyedre gondolsz, milyen érzések töltenek el? Milyen kapcsolatod van a munkatársaiddal, a főnököddel? Melyek a legfontosabb elemek a munkakörülményekben?

Megszületett az első gyermek, aki nagyon sírós baba volt. Sokat kellett ölben tartani, így tudták csak megnyugtatni. Erre alkalmas eszköz abban az időben kétféle létezett: kenguru és a hordozókendő. Nem volt nagy a választék és ezek között nem találtak számukra megfelelőt. Ezért Éva készített egyet, ami ergonomikusan is és kinézetre is teljes mértékben megfelelt az igényeiknek – sokkal inkább, mint az akkor a boltokban kapható darabok. Nem gondolkodott vállalkozáson, ez egy olyan ötlet volt, amelyet a saját családján próbált ki – vagyis a célközönségnek ő is része volt.

Hogyan találod meg az ötleteket? Milyen lehetőséget/ket látsz a környezetedben? Mitől életképes egy vállalkozói ötlet?

Éva megoldást keresett egy problémára – egy kisbaba akkor érzi magát a legjobban, ha átölelik, ha közel van a szülő testéhez. Ugyanakkor a szülők szeretnék ugyanúgy élni a mindennapjaikat, jönni-menni, használni a karjaikat is, mint a kisbaba érkezése előtt.

A környezete felfigyelt az általa készített hordozóra és megkérték, hogy nekik is varrjon egy hasonlót. Aztán a környékbeli megrendelések száma elkezdett nőni. Éva átgondolta, hogy mennyi idő és anyag szükséges egy-egy termék elkészítéséhez – ez alapján kalkulálta az árat kezdetben. Szóval az üzlet egy hobbiból nőtte ki magát.

Mi a vállalkozás küldetése?

Éva megfogalmazásában: „Fő célunk a hordozóinkkal, melyek első látásra dizájnban szoktak kitűnni, hogy egy anya ne csupán a két kezét kapja vissza pici baba mellett, de az önbizalmát is. Hordozóink igazi antidepresszánsak, anyukák nagyon szokták élvezni, mikor a tréfás dizájn mögött lévő cukiságokkal az ölükben szem nem marad szárazon, ha kilépnek otthonról.”

Milyen erőforrásaid vannak? Milyen képességek segítenek? Mit szeretsz csinálni? Mi okoz örömet? Milyen támogatásod van, amire számítani tudsz a munkavállaláskor?

Évának jó kézügyessége van, hobbi szinten régóta foglalkozott varrással, emellett jó alkotói vénával is rendelkezik. Korábbi munkájában marketing területen dolgozott, eredetileg közgazdász végzettségű. Az első 1-2 évben egyfajta „kísérletként” tekintett a babahordozó készítés/eladás üzletre, nem foglalkozott görcsösen azzal, hogy mibe is kellene belekezdeni – valahogy természetesen jött az ötlet és az eredmény is.

Éva kibontakozó vállalkozásában édesapja szakmai támogatást nyújt, minőség ellenőrként és mérnökként a termék fejlesztésében (kialakítás, terhelhetőség, tesztelés) vesz részt.

Folytatás hamarosan következik, amelyben olvashatjátok, hogy ez a vállalkozás hogyan tud hatékonyan és sikeresen működni, mitől fejlődik tovább.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenhat − nyolc =